DPE SK Blog

Blog pre slovenských vývojárov od DPE (Developer and Platform Evangelist), Microsoft Slovakia

Novinky

Aktualizácie emailom

Vlastný e-shop na platforme Magento do niekoľkých minút (krok za krokom)
Jednou z najpopulárnejších open source e-commerce platforiem je Magento, na ktorej bežia e-shopy aj takých značiek ako Ford, Samsung, Nike. Medzi jeho prednosti patrí flexibilita v množstve rozšírení, zabudovaná SEO, marketingové nástroje, analytika obchodu, správa katalógov, nákupný košík podporujúci viac adries dodania atď. Magento „stack“ je na nižšej úrovni zložený z Apache, MySQL, PHP a... Read more
Ako jednoducho rozbehať MongoDB v Azure (krok za krokom)
Azure podporuje viacero noSQL databáz vhodných pre aplikácie požadujúce vysoký výkon práce s semištruktúrovanými a neštruktúrovanými dátami. Najjednoduchšou variantou je platformová Azure Table Storage vhodná pre veľké množstvo dát, ktoré sa dajú zoskupiť podľa partičného kľúča, aby sa pri vyhľadávaní v štýle OData limitovala skupina dát, v ktorej sa vyhľadávanie vykonáva. Pokročilou platformovou noSQL databázou... Read more
Komfortné oživenie vlastného WordPress-u v Azure (krok za krokom)
WordPress, ako jeden z najpopulárnejších blogovacích softvérov, netreba obšírne predstavovať. Existujú k nemu tisícky voľne dostupných aj komerčných grafických tém, multijazyčná podpora vrátane slovenčiny a „pluginy“ na rozšírenie funkcií a modulov. Rozsiahla komunita jeho podporovateľov z neho časom vytvorila aj vývojársky framework založený na PHP a MySQL. Uviesť WordPress do života, a pritom si ponechať... Read more
Ako komfortne rozbehať vlastný WordPress v Azure (krok za krokom)
WordPress, ako jeden z najpopulárnejších blogovacích softvérov, netreba obšírne predstavovať. Existujú k nemu tisícky voľne dostupných aj komerčných grafických tém, multijazyčná podpora vrátane slovenčiny a „pluginy“ na rozšírenie funkcií a modulov. Rozsiahla komunita jeho podporovateľov z neho časom vytvorila aj vývojársky framework založený na PHP a MySQL. Uviesť WordPress do života, a pritom si ponechať... Read more
Mikrodáta do Azure (5.časť) – Ako analyzovať “rýchle” dáta pomocou Azure Stream Analytics (krok za krokom)
V predošlej časti sme vytvorili aplikáciu (event processor), ktorá upravovala a archivovala správy prijaté IoT Hub-om. Dáta tečú do IoT Hub-u veľkou rýchlosťou a je viac ako pravdepodobné, že obsahujú informácie, na ktoré by bolo dobré zareagovať okamžite. V celom seriáli článkov sme pracovali s telemetrickými dátami generovanými prihlásením do monitorovanej webovej aplikácie. Okrem času... Read more
Mikrodáta do Azure (4.časť) – Ako najjednoduchšie spracovať dáta v IoT Hub-e ( krok za krokom )
Dáta prichádzajúce do IoT Hub-u môžete preposielať do analytickej služby pre spracovanie v reálnom čase (napr. do Azure Stream Analytics), alebo ich môžete spracovať priamo v IoT Hub-e. Častým a najjednoduchším scenárom je ukladanie dát prijatých IoT Hub-om do lacného úložiska pre archiváciu a pravidelné analyzovanie na konci dňa (napr. Hadoop-om). Čaro Azure Stream Analytics... Read more
Mikrodáta do Azure (3.časť) – Ako sa zhovárať s IoT Hub-om ( krok za krokom )
V predchádzajúcej časti nášho seriálu sme vytvorili správcovskú aplikáciu na pridávanie (registráciu) zdrojov dát do IoT Hub-u. Zdroj dát môže byť nielen senzorická aplikácia, ale akákoľvek aplikácia na akejkoľvek platforme, ktorá produkuje frekventovane veľké množstvo malých dát. My sme sa od začiatku tohto seriálu zamerali na vytvorenie telemetrie zabudovanej do klasickej webovej aplikácie, a tak... Read more
Mikrodáta do Azure (2.časť) – Ako zaregistrovať zdroj dát do IoT Hub-u ( krok za krokom )
Prvú časť miniseriálu o ukladaní a spracovaní mikrodát v Azure sme ukončili úspešným vytvorením IoT Hub-u, služby, ktorá má kapacitu pre rýchly zber a “postspracovanie” malých dát frekventovane odosielaných z rôznych zdrojov (aplikácie, senzory atď.) V našom IoT Hub-e budeme zberať telemetriu prihlásení do webovej aplikácie. Každý zdroj dát (,teda v našom prípade aplikácia), ktorý... Read more
Mikrodáta do Azure (1.časť) – Ako a prečo vytvoriť IoT Hub ( krok za krokom )
Stručnosť vyjadrovania je priam nevyhnutná pri komunikácii založenej na vysoko frekventovanom zbere mikrodát z väčšieho  množstva zdrojov. Príkladom môže byť všadespomínaný „Internet vecí“, popisovaný často ako svet senzorov odosielajúcich a prijímajúcich malé dátové informácie. Svet mikrodát nie sú len senzory. Existuje aj bez nich. Príkladom sú weby, ktoré chrlia v každej sekunde logy o každej... Read more
Databázy v Azure (datakempy 26.1.2016 KE, 28.1.2016 BA)
Máme ešte pár voľných miest na datakempoch, ktoré sme pripravili spolu s WUG komunitou. 26.01.2016 16:00 Databázy v Azure , Košice  28.01.2016 17:00 Databázy v Azure, Bratislava Obsah datakempov: – Ktoré databázové služby poskytuje Azure? – Vlastnosti noSQL databáz a rozdiely oproti univerzálnym SQL databázam – Key-value úložiská (Redis, Azure Tables …) – Document databázy... Read more
Hľadá sa TOP IT Blogger Česko-Slovenska!

Robiť IT, písať a súťažiť - na to sú dlhé jesenné večery ako stvorené a tak už po štvrtý krát prichádza súťaž TOP IT Blogger Česko-Slovenska. S portálom robíme.it budeme hľadať bloggera s ideálnou dávkou nápaditosti, vtipu, know-how a IT nadšenia. Ak sa chceš aj ty podeliť o názor, myšlienky či skúsenosti z IT, získať široký okruh čitateľov a vyhrať pekné ceny, neváhaj a zapoj sa.

Pozitívne účinky blogovania sú jasné – zlepšenie vyjadrovacích schopností, precvičenie kreativity a učenie sa nových vecí, nie len z IT oblasti. Napísať blog ani netrvá tak strašne dlho, ako si veľa ľudí myslí. Stačí, keď ťa kopne múza a prsty začnú sami vyťukávať tie najlepšie kombinácie slov a viet. Neveríš? Skús to a podeľ sa o svoj výtvor s celou IT komunitou.

Doteraz, takmer 70 bloggerov napísalo viac ako 400 článkov. Každému nášmu bloggerovi poskytujeme pomoc pri písaní článku, či už sa jedná o výber témy, korektúry, štylizáciu a formátovanie, nestranný názor na článok a propagáciu článku na Facebooku a Twitteri.

Hľadáme ľudí, ktorí chcú zdieľať svoje skúsenosti a myšlienky, neboja sa nových vecí a motajú sa okolo IT sveta. Ak chceš vedieť názor odborníkov a širokej IT verejnosti, nechceš riešiť vlastný web alebo by si rád rozšíril okruh svojich už existujúcich čitateľov, TOP IT Blogger je presne pre teba.

Súťaž trvá od 5. októbra. Víťazi budú vyhlásení 14. decembra 2015. Vyhráva ten, kto napíše články, ktoré spolu dosiahnu najvyššiu čítanosť na portáli robime.it. Hlavnú výhru v súťaži predstavuje tablet Samsung Galaxy Tab 4 (T535), ktorý získa blogger s najvyššou čítanosťou článkov podľa Google Analytics.

Každý blogger dostane od nás zadarmo marketingovú kampaň na Facebooku na sebou vybraný článok.

O ďalšie ceny bude prebiehať žrebovanie, takže odmenu dostanú aj ostatní bloggeri. Vďaka partnerom Accenture, Microsoft Slovensko, Sygic, PC Revue a IT Academy sa môžete stať majiteľom nového hardvéru pre IoT prototypovanie, GPS navigácie, publikácie Startup 4 Dummies, zúčastniť sa vzdelávacieho kurzu podľa vlastného výberu či čítať PC Revue po celý rok zadarmo.

Tak čo, ideš do toho? Vyplň prihlasovací formulár, píš, tvor, kreuj, posielaj svoje blogy do 14.12.2015 a staň sa práve ty TOP IT blogger Česka a Slovenska.

Súťaž TOP IT Blogger prináša robíme.it v spolupráci s Accenture, Microsoft Slovensko, Sygic, PC Revue a IT Academy.

Viac informácií o súťaži:

http://robime.it/top-blogger/

http://robime.it/top-blogger/o-sutazi.php

Kde nás nájdete:

http://robime.it | fb.com/robimeit | linkedin.com/robimeit | @robimeit

DevDays 2015 sa blížia, nepremeškajte registráciu! Začíname už 10.11.2015!

DevDays 2015 je konferencia určená profesionálnym vývojárom používajúcim technológie a platformy spoločnosti Microsoft. Ponúka vám možnosť detailne sa oboznámiť s novinkami z oblasti vývojárskych nástrojov a technológii vrátane klasického .NET-u, cloud riešení, databáz, novej klientskej platformy Windows 10 a mnoho iných zaujímavých tém. Súčasťou konferencie je aj bohatý sprievodný program vrátane "labov", workshopov, diskusných skupín.

Detailnejšie informácie o programe nájdete na http://www.microsoft.com/sk-sk/devdays2015 . Môžete sa tešiť na skvelých prednášajúcich, medzi ktorých zaručene patria Michael Juřek, Štepán Bechynský, Peter Šírka, Igor Stanek, Ľubo Lacko, Marian Vlčák, Slavo Furman a mnoho ďalších.

Je na vás, ktoré prednášky, v ktorých "trackoch" a v ktorých dňoch navštívite. Máte skutočne z čoho vyberať.

Pre každého účastníka máme pripravený užitočný darček vo forme externej nabíjačky Power Bank a samozrejme celodenné občerstvenie.

Neváhajte a zaregistrujte sa hneď na najväčšiu Microsoft konferenciu pre vývojárov na Slovensku!

Miro

Príďte na DEVDays 2015!
Po niekoľkých rokoch k vám prichádzame s konceptom klasických DevDays zameraných predovšetkým na vývojárske témy. Vraciame sa síce na rovnaké konferenčné miesto, kde sme robili posledné DevDays , ale s výrazne bohatším programom. Pripravili sme si pre vás dva dni plné kvalitných prezentácií a fundovaných “speakerov”. Vstupný poplatok na dvojdňovú konferenciu sme nastavili na 20 EUR. Témy 1ého... Read more
E-brožúra "Vývoj paralelnej WCF služby v jazyku C#"

V MSDN knižnici bezplatných kníh je nová e-kniha "Vývoj paralelnej WCF služby v jazyku C#" od MVP Jána Hanáka z cyklu „Visual Studio 2015: Hotové riešenia“ zameraná na vývoj distribuovanej WCF služby v jazyku C#. Hlavná časť vytvorenej WCF služby je implementovaná sekvenčne aj paralelne s dôrazom na správne určenie nárastu výkonnosti paralelnej funkcionality WCF služby voči sekvenčnej implementácii tejto služby. WCF služba má zavedený riadený paralelizmus, a to s využitím objektov a programových konštrukcií knižnice Task Parallel Library (TPL). Príložené príklady sú vytvorené v Microsoft Visual Studio 2015 Community Edition.

V e-knihe nájdete kapitoly:
  Moderné paradigmy vývoja počítačových programov
  Paradigma distribuovaného a servisne orientovaného (SOA) programovania s technológiou WCF
  Praktický vývoj WCF-služieb v jazyku C# 6.0 na platforme .NET 4.6
   - Vývoj sekvenčnej WCF-služby v jazyku C# 6.0
   - Vývoj paralelnej WCF-služby v jazyku C# 6.0
   - Softvérové metriky sekvenčnej WCF-služby a paralelnej WCF-služby


Sťahujte, čítajte, skúšajte!

Miro

Windows 10 – nové prvky používateľského rozhrania (XAML)

V tomto pokračovaní série príspevkov venujúcich sa vývoju Windows 10 aplikácií sa bližšie pozrieme na možnosti tvorby používateľského rozhrania s využitím značkovacieho jazyka XAML (Extensible Application Markup Language).

XAML sa stáva platformou používateľského rozhrania číslo jedna pre Windows aplikácie. XAML bolo možné využiť už aj v minulosti, pri programovaní desktopových WPF aplikácií, no jeho využitie sa odvtedy značne rozšírilo a dostal sa aj do Win RT aplikácií a následne aj do UWP. Je však nutné podotknúť, že množina XAML prvkov pre WPF nie je zhodná s množinou XAML prvkov pre UWP. Jazyk XAML využívajú dokonca niektoré grafické súčasti operačného systému Windows 10, napríklad File Explorer alebo Štart obrazovka. XAML využívajú taktiež aplikácie z Office balíčka a MSN store aplikácie.

Štruktúra XAML je postavená na formáte XML, čo znamená, že vzhľad používateľského rozhrania definujete hierarchiou vhniezdených elementov a každý XAML súbor musí byť validný XML dokument. Čo sa týka tvorby používateľského rozhrania, máme tri možnosti a síce písať ho ručne, využiť editor, ktorý nám ponúka Visual Studio a Blend alebo kombinovať spomenuté prístupy. Osobne odporúčam využiť tretí prístup, kedy je s pomocou editora možné rýchlo vytvoriť rozhranie a následne ho doladiť prostredníctvom kódu (napr. nastavenie šírky, odsadenia elementu a pod.). Okrem Visual Studia sme spomenuli aj nástroj Blend. Tento nástroj je určený primárne na pokročilé editovanie používateľského rozhrania. To znamená, že v ňom viete veľmi jednoducho implementovať animácie, štýly, zmeniť základné šablóny jednotlivých prvkov používateľského rozhrania atď. Návody ako používať Blend môžete nájsť na tejto stránke.

XAML prvky používateľského rozhrania

XAML vám na tvorbu používateľského rozhrania ponúka mnoho rôznych prvkov a v prípade potreby vám taktiež umožňuje vytvoriť vlastné prvky, ktoré môžu byť založené na viacerých existujúcich prvkoch. Množinu dostupných prvkov používateľského rozhrania môžete taktiež rozšíriť s využitím knižníc vytvorených tretími stranami. Príkladom je projekt MyToolkit, ktorý ponúka veľké množstvo rozširujúcich prvkov (dostupný na Githube). Projekt je dostupný aj ako nuget.

Úplný prehľad implicitne dostupných XAML prvkov a ich vlastností môžete nájsť v XAML UI Basics aplikácii dostupnej na Githube.

V rámci tohto príspevku si však predstavíme nové zaujímavé prvky používateľského rozhrania, ktoré vo Win RT chýbali.

RelativePanel

Tento prvok patrí do skupiny tzv. „layout prvkov“. Prvky z tejto skupiny určujú rozloženie elementov, ktoré sú do nich vnorené. Samotný RelativePanel slúži ako kontajner umožňujúci vzájomné kotvenie vhniezdených elementov. RelativePanel ponúka tzv. pripojené vlastnosti – „attached properties“, ktoré umožňujú jednak umiestňovať elementy v rámci RelativePanelu, ale taktiež umiestňovať prvky relatívne jeden na druhý. Čo sa týka umiestnenia elementov v rámci RelativePanelu, sú tieto attached properties iba akýmsi ekvivalentom klasického zarovnania s využitím vlastnosti align, ktorá je používaná pri ostatných layout prvkoch ako napríklad Grid. Prehľad týchto vlastností uvádzame v nasledujúcej tabuľke.

Attached property

Predvolená hodnota

Align ekvivalent

RelativePanel.AlignBottomWithPanel

False

VerticalAlignment=”Bottom”

RelativePanel.AlignTopWithPanel

True

VerticalAlignment=“Top“

RelativePanel.AlignHorizontalCenterWithPanel

False

HorizontalAlignment=“Center“

RelativePanel.AlignVerticalCenterWithPanel

False

VerticalAlignment=“Center“

RelativePanel.AlignLeftWithPanel

True

HorizontalAlignment=“Left“

RelativePanel.AlignRightWithPanel

True

HorizontalAlignment=“Right“

 

Ako sme spomenuli, sila RelativePanelu prichádza s možnosťou umiestňovať elementy relatívne jeden na druhý a teda využiť kotvenie. To umožňujú nasledovné attached properties.

Attached property

Popis

RelativePanel.Above

Element ukotví nad kotviaci element

RelativePanel.Bellow

Element ukotví pod kotviaci element

RelativePanel.RightOf

Element ukotví na pravú stranu kotviaceho elementu

RelativePanel.LeftOf

Element ukotví na ľavú stranu kotviaceho elementu

RelativePanel.AlignLeftWith

Zarovná elementy vzhľadom na ľavý okraj kotviaceho elementu

RelativePanel.AlignRightWith

Zarovná elementy vzhľadom na pravý okraj kotviaceho elementu

RelativePanel.AlignHorizontalCenterWith

Zarovná elementy vzhľadom na horizontálny stred kotviaceho elementu

RelativePanel.AlignVerticalCenterWith

Zarovná elementy vzhľadom na vertikálny stred kotviaceho elementu

RelativePanel.AlignTopWith

Zarovná elementy vzhľadom na horný okraj kotviaceho elementu

RelativePanel.AlignBottomWith

Zarovná elementy vzhľadom na spodný okraj kotviaceho elementu

 

Uvedené vlastnosti je možné medzi sebou kombinovať. Kód nižšie a vytvorené rozhranie je ukážkou využitia viacerých vlastností:

<RelativePanel>

            <Border x:Name="ElementOne" Width="200" Height="200" Background="Red"

                    RelativePanel.AlignHorizontalCenterWithPanel="True"

                    RelativePanel.AlignVerticalCenterWithPanel="True"/>

            <Border Background="Green" Width="50" Height="50"

                    RelativePanel.LeftOf="ElementOne"

                    RelativePanel.AlignVerticalCenterWith="ElementOne"/>

            <Border Background="Blue" Width="50" Height="50"

                    RelativePanel.RightOf="ElementOne"

                    RelativePanel.AlignBottomWith="ElementOne"/>

        </RelativePanel>

 

Obrázok 1: Relatívne rozmiestnenie prvkov v RelativePanel

RelativePanel je vhodné využiť pri tvorbe adaptívneho rozhrania, keď potrebujete napríklad pri znížení dostupného rozlíšenia presunúť element spolu s elementami, ktoré sú naň ukotvené. Tento scenár môžete vidieť ilustrovaný na obrázku nižšie.

 

Obrázok 2: Presunutie elementov v rámci RelativePanelu (Zdroj: Developer's Guide to Windows 10 MVA)

 

Viac detailov ohľadom RelativePanel môžete nájsť v tomto príspevku na stránke visuallylocated.com.

SplitView

SplitView je taktiež prvok z rady „layout prvkov“. Ako už názov naznačuje SplitView umožňuje rozdeliť aplikačné okno na dve časti. Jednu časť pre hlavný obsah stránky a druhú vysúvaciu časť, v ktorej môže byť umiestnené napríklad menu alebo iné elementy súvisiace s kontextom hlavnej stránky. SplitView tak ponúka možnosť, ktorá v rámci Windows a Windows Phone aplikácií doteraz chýbala, a síce vytvoriť tzv. vysúvacie hamburgerové menu. SplitView má štyri zobrazovacie módy, ktoré môžete vidieť ilustrované na obrázku nižšie. Modrou farbou je znázornená hlavná obsahová časť a fialovou vysúvací panel.

 

Obrázok 3: SplitView zobrazovacie módy

Detailný návod na implementáciu hamburgerového menu môžete nájsť na blogu Jerryho Nixona.

CalendarView a DatePicker

CalendarView je v rámci store aplikácií taktiež novým prvkom. Vo Windows Store aplikáciách sa síce zobrazoval ako súčasť prvku DatePicker a slúžil na výber dátumu, no pre Windows Phone tento prvok neexistoval. V UWP je tento prvok úplne samostatným prvkom dostupným ako pre desktop, tak aj pre telefóny a ostatné rodiny Windows 10 zariadení. Použitie prvku CalendarView je veľmi jednoduché a umožňuje navigáciu v rámci kalendára prostredníctvom výberu roku, mesiaca a dňa. Jeho vzhľad je takmer totožný so vzhľadom systémového kalendára, ktorý môžete zobraziť kliknutím na čas na lište úloh.

 

Obrázok 4: CalendarView

Prvok DatePicker ponúka možnosť výberu dátumu, bez zobrazenia celého kalendára. Tento prvok síce nový nie je, no určité zmeny sa dotkli aj tohto prvku. Tí z vás, kto ste vyvíjali univerzálne aplikácie pre Win RT a použili ste tento prvok, viete, že na Windows Phone sa pri výbere dátumu zobrazila samostatná obrazovka, v ktorej bolo potrebné scrollovaním nastaviť správny rok, mesiac a deň, zatiaľ  čo vo Windows aplikácií sa v rámci aktuálnej obrazovky zobrazil kalendár. Práve táto odlišnosť bola odstránená a prišlo k zjednoteniu DatePicker prvku naprieč rodinami zariadení. DatePicker teraz ponúka rovnaký používateľský zážitok, ktorý je mierne prispôsobený forme používateľského vstupu. Nový DatePicker zobrazený na desktope a na telefóne môžete vidieť na obrázkoch nižšie (vľavo zobrazenie na desktope, vpravo zobrazenie na telefóne). Rozdiel, ktorý si môžete všimnúť je, že na desktopovej verzii, na ktorej sa predpokladá ovládanie myšou, pribudli tlačidlá – šípky, umožňujúce scrollovanie a výber správneho dátumu. Tlačidlo sa zobrazí vždy iba pod a nad stĺpcom, v ktorom na nachádza kurzor myši. Scrollovať je možné aj scrollovacím kolieskom myši. Vo verzii pre telefón sa predpokladá scrollovanie prostredníctvom prsta a preto sa tlačidlá nezobrazujú. Z obrázku to možno nie je úplne viditeľné, no keďže ovládanie dotykom/prstom je nepresnejšie, ako ovládanie myšou, sú na telefóne medzi jednotlivými dňami, rokmi, mesiacmi v zozname väčšie rozostupy.

 

Obrázok 5: DatePicker desktop a telefón

InkCanvas

Tento prvok, ako mnoho iných prvkov prichádza do store aplikácii z technológie WPF, ktorá sa využíva na tvorbu desktopových aplikácií. InkCanvas vám poskytuje kresliacu plochu, do ktorej môžete písať a kresliť nielen dotykovým perom, no je optimalizovaná aj na vstup myšou alebo dotykom. Vďaka InkCanvas môžete do vašej aplikácie veľmi jednoducho implementovať napríklad funkcionalitu umožňujúcu vytvorenie podpisu, no v prípade potreby vám taktiež umožní vytvoriť kresliaci editor s rozličnými funkciami. InkCanvas vám umožní nastavenie farby,hrúbky, tvaru pera, gumovanie obsahu, rozpoznávanie písaného textu a mnoho ďalšieho.

Ak využijete InkCanvas vo vašej aplikácií a chcete umožniť vstup myšou alebo dotykom, je potrebné v kóde tieto vstupy povoliť, pretože predvolené nastavenie umožňuje vstup iba dotykovým perom. Toto nastavenie vykonáte nasledovne:

inkCanvas.InkPresenter.InputDeviceTypes = CoreInputDeviceTypes.Mouse | CoreInputDeviceTypes.Touch;

Zároveň v aktuálnej verzii UWP (10.0.0.0) nie je možné vpisovať/kresliť do InkCanvas v prípade, že InkCanvas prvku nastavíte výšku a šírku. Je to zrejme pôvodne neodhalená chyba aktuálnej verzie UWP a ak chcete nastaviť rozmery, je potrebné využiť obaľujúci element (napr. Border). Viac o InkCanvas môžete nájsť na tomto msdn blogu.

V tomto príspevku sme si predstavili niektoré nové prvky používateľského rozhrania. Ak sa chcete vrhnúť do vývoja a chcete získať informácie aj o iných prvkoch používateľského rozhrania, ešte raz odporúčam XAML ukážkovú aplikáciu obsahujúcu popis všetkých implicitne dostupných XAML prvkov pre UWP - a samozrejme kurz vývoja Windows 10 aplikácií na Microsoft Virtual Academy.

V ďalšom diely si ukážeme, ako vytvoriť adaptívne používateľské rozhranie a povieme si, čo sú to adaptive triggers.

Marek.

 

Viac príspevkov Ďalšia stránka »